پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119566
رئيس کميته داوران را بايد خود داروان انتخاب کنند/ چرا براي دربي بايد يک داور شهرستاني انتخاب شود
تاریخ انتشار : 1393/09/01 13:15:28
نمایش : 1267
داور بين المللي اسبق فوتبال کشورمان گفت: من پيشنهاد مي کنم خود داوران بايد رئيس کميته داوران را انتخاب کنند نه اينکه مجمع آن را انتخاب کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار علي خسروي داور بين المللي اسبق فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشي شبکه اطلاع رساني راه دانا در خصوص وضعيت داوري در ايران اظهار داشت: بايد بگويم در بخش داوري صداي ما به هيچ جا نمي رسد.

وي در ادامه گفت: اگر بگوييم که چرا پول داوران را نمي دهند مثل اين است که بگوييم چرا آقاي کفاشيان از دوميداني به فوتبال آمد،بنده هيچ سمتي در فوتبال ندارم راحت بگويم من از اول اشتباهي بودم کسي به حرفهاي ما اصلا گوش نمي کند.

خسروي افزود: متاسفانه در داوري فوتبال از افرادي بيشتر استفاده شده است که "بله قربان گو هستند" در فدراسيون فوتبال چيزي حدود 90 درصد اعضاي آن تشکيل شده است از افراد بازنشسته و دو شغله.

اين داور سابق بين المللي فوتبال ايران تصريح کرد: در کل عرض کنم که وضعيت داوري براي فوتبال ما آنچنان مهم نيست؛ داوران ما براي قضاوت يک بازي از تهران به شهرستانها مي روند که تقريبا بيشتر پول اين سفر را بايد از جيب خود پرداخت کنند ما الان داور داريم که چندين ميليون طلبکار است بايد به آقاي کفاشيان عرض کنم که همان بهتر که به جناب کي روش برسد و تيم ملي را براي جام ملتها آماده کنند،مسئولان ما بيشتر به فکر حفظ ميز هاي رياست خود هستند تا رسيدگي به مشکلات داوران.

وي درباره مصاحبه خود درباره رفتارهاي پيام صادقيان که عنوان کرده بود نياز به مشاوره دارد خاطر نشان کرد: نه تنها پيام صادقيان بلکه اکثر فوتباليستهاي ما که در سن 20 سالگي در ليگ  برتر و در تيم هاي بزرگ حضور دارند احتياج به يک مشاور دارند و متاسفانه سرمربيان ما مشاوران خوبي براي بازيکنان جوان نيستند.

خسروي تاکيد کرد: ما در فوتبال يا تنبيه کرده ايم يا تشويق حد وسطي وجود ندارد بنده  به عنوان داور آموزش نديده ام،فوتباليست ما آموزش نديده است؛بنده از خانواده هاي بازيکنان جوان تقاضا دارم که به اين فوتباليستهاي آينده دار مشاوره بدهند و آنها را از لحاظ اخلاقي آرام کنند.

اين داور بين المللي فوتبال ايران درخصوص اينکه آيا تا به حال به شما پيشنهاد  شده است که به ازاي دريافت مبلغي بازي را به سود تيمي به پايان برساند يا خير افزود:اين قضايا در زمان ماتا دلتان بخواهد وجود داشت اما آن طور که بايد رسانه اي نشد؛ البته من داوري را سراغ دارم که به او پيشنهاد رشوه شده بود و آن را رسانه اي کرد و خودش نابود شد.

خسروي درباره محسن قهرماني هم اظهار داشت: آقاي قهرماني را واقعا از سطح داوري کشور محو کردند جرم محسن قهرماني در اين حد نبود که اين مشکلات را برايش درست کردند او فقط چوب سادگي اش را خورد  و قرباني شد.در فوتبال ما کساني هستند که جرمشان بسيار سنگين است و در حال حاضر در فدراسيون فوتبال هم حضور دارند.

وي در ادامه گفت:اينکه کسي عليه داوري مصاحبه کند و جريمه شود موافقم وقتي تيم مي برد مي گويند داوري بسار خوب است و تشکر مي کند اما وقتي مي بازند مي گويند ما به داوري باختيم ،بنده شنيده ام که يکي از تاکتيکهاي مربيگري اين است که وقتي باختيد بگوييد داور مقصر است.

اين داور بين المللي همچنين در خصوص اينکه آيا موافق کمک باشگاهها به داوران هستيد يا خير افزود: بنده با اين کار کاملا موافق هستم ما در قديم براي تيم ها مسابقه برگزار مي کرديم و از هر تيمي 50 هزار تومان مي گرفتيم و پول داور،کاپ و ساير موارد را پرداخت مي کرديم،ما مي توانيم يک قانون در هيئت رئيسه تصويب کنيم که هر تيمي بابت قرارداد هر بازيکن 10 درصد به فدراسيون فوتبال پرداخت کند به عنوان حق الزحمه عوامل اجرايي نه تنها داور بلکه عوامل فدراسيون هم از آن استفاده کنند.

خسروي در پاسخ به اين سوال که تا به حال چند دربي را قضاوت کرده ايد اظهار داشت: زمان ما دربي را اکثرا داوران خارجي سوت مي زدند و ما کمک آنها بوديم بنده پنج دربي را داور چهارم بودم و يک بازي کمک داور بودم که سال 87 بازي جنجالي پرسپوليس و استقلال در آن حضور داشتم.

وي درباره بزرگترين اشتباه خود در دوراني که قضاوت مي کرد خاطر نشان کرد: سال 81 دربازي پرسپوليس برق شيراز  دقيقه 85 يک پنالتي مسلم براي برق شيراز نگرفتم در حالي

 که برقي ها به حداقل امتيار اين بازي احتياج داشتند و بنده  اين پنالتي را نديم.

اين داور بين المللي فوتبال ايران درخصوص اينکه مناسب ترين فرد را براي رياست فدراسيون فوتبال را چه کسي مي داند افزود: در حال حاضر به نظر من مصطفي آجرلو و عليرضا رحيمي شايسته رياست فدراسيون فوتبال هستند.

خسروي همچنين درباه شخص مناسب براي رياست کميته داوران هم گفت: من پيشنهاد مي کنم خود داوران  بايد رئيس کميته داوران را انتخاب کنند نه اينکه مجمع آن را انتخاب کند.

اين داور بين امللي در پايان در مورد انتخاب داور دربي هم تاکيد کرد: بايد براي دربي يک داور تهراني انتخاب مي کردند نه يک داور شهرستاني.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html